Tips til at benytte de digitale muligheder i din online markedsføring

Online marketing vinder stadig mere og mere indpas. Snart har det overhalet den mere traditionelle markedsføringsform. Det betyder dog ikke, at du er garanteret succes med online markedsføring – tværtimod.

Konkurrencen har aldrig været hårdere, og det kræver derfor mere end nogensinde før at få succes. Det kan dog sagtens lade sig gøre. For at lykkedes er det en god ide at udnytte de hele tiden nye digitale muligheder. I det følgende giver vi dog gode råd og tips hertil.

Konverteringssporing

Dette gælder på alle kanaler, og noget som også har eksisteret længe, men som alt for mange ikke gør brug af. En konverteringssporing giver dig mulighed for at aflæsse resultaterne af dine aktiviteter. Med andre ord vil det sige, at du kan aflæse, hvilke kampagner der eksekverer og præsterer, og hvilke der ikke gør, og som derfor enten skal optimeres eller stoppes.

Konverteringssporing er især vigtigt på Facebook og AdWords, men det kan bestemt også bruges i forhold til SEO.

Konverteringssporing giver dig viden omkring, hvordan du skal allokere dine ressourcer. Det giver dig viden om, du har brug for et nemt lån med NemID eller andre låneformer, så du har mere at annoncere for, eller om du skal skrue ned for dit online marketing budget.

At annoncere uden at have en konverteringssporing er lidt det samme som at spille fodbold eller for den sags skyld tennis uden at vide, hvad det står – det er meget svært at fastsatte sin taktik.

LinkedIn

LinkedIn har åbnet op for retargeting. Det er bestemt, noget du skal overveje at gøre brug af. Retargeting har længe fungeret rigtig godt på Facebook, og der er ingen grund til at tro, at det ikke også vil blive tilfældet på LinkedIn. Det kræver dog, at du sætter godt ind i det og bærer lidt over med det stadig meget primitive interface.

Med retargeting har du ofte et meget højere afkast, end du har, når du bare benytter dig af klassisk push-annoncering. Det er dog vigtigt, at du gør begge ting, da retargeting ikke kan stå alene særligt længe af gangen. Årsagen til det er, at du ikke får nye kunder med retargeting, da det kun er dem, der tidligere har vist interesse i dine produkter, der får vist dine kampagner.

Dynamisk retargeting – Facebook

Dynamisk retargeting er den udvidede retargeting, og som følge også ekstra effektivt. Dynamisk retargeting har eksisteret et stykke tid på Facebook, men der er rigtig mange, der ikke bruger det, hvilket betyder, at det er et meget uudnyttet potentiale.

Kort fortalt går dynamisk retargeting ud på, at dem der tidligere har vist interesse i din virksomhed ikke bare får vist nogle vilkårlige annoncer af dine produkter, men får vist annoncer af de produkter, de har vist allermest interesse i.

Organisk trafik

Organisk trafik (SEO) er noget af det bedste. Hvorfor? Fordi du ikke betaler pr. klik eller visning. Det er dog ikke nemt og kræver noget viden om emnet. Denne viden kan du selvfølgelig erhverve dig bed blot at søge på emnet. God SEO tager alt fra 3-24 måneder at implementere. Så husk tålmodigheden.

Et website som klamydiasymptomer.dk (link) har lavet en søgeordsanalyse og fundet frem til, at folk søger efter:

  • klamydiapiller
  • klamydia behandling
  • klamydiatest
  • etc.

For at få trafik på søgeord som disse, så kræver det landingssider. Dette er en af de absolut lavest hængende frugter, når man arbejder med søgemaskineoptimering.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *