SoMe Annonceringer: Facebook vs. Instagram

Ud fra en undersøgelse fra 2017 er det blevet tydeligt, at Facebook stadig er det mest anvendte sociale medie. Denne undersøgelse viser at 2/3 af danskerne anvender Facebook. Herefter kommer tre andre sociale medier på en delt anden plads, disse er: Snapchat, Instagram og LinkedIn.

I denne artikel vil der blive kigget nærmere på, hvordan man succesfuldt kan annoncere på Facebook og Instagram, og der er faktisk en god grund til, at vil vi kigge på forholdet mellem disse to.
Instagram deler som sagt anden pladsen med medier som Snapchat og LinkedIn. Alle disse tre sociale platforme bliver anvendt af omtrent 25% af os danskere, men hvorfor vælger denne artikel så at fokusere på netop Instagram?

Instagram er i høj grad det sociale medie, som er i gang med den største vækst. Herhjemme i Danmark har vi kun set en stigning på 1% fra 2016 til 2017, men det er ikke kun herhjemme, at de små billeder og videoer er populære.

Det er nemlig i høj grad i udlandet at Instagram boomer, og det har det gjort i mange år efterhånden. En undersøgelse fra 2016 viser faktisk at med over 500 millioner brugere, så er Instagram det mest anvendte sociale medie i hele verden.

Hvad er fordelene ved at annoncere på Facebook?

Den største fordel ved at annoncere på Facebook må være, at du kan ramme en meget bred målgruppe på én enkel platform.

Så hvis du sælger et produkt, eller hvis du prøver at skabe opmærksomhed omkring et emne, som er populært blandt både mænd og kvinder, unge og gamle, landmænd og direktører, så er Facebook nok vejen at gå.

Herudover har du med Facebook annoncer en lang række af muligheder for at optimere. Der findes nemlig mange værktøjer, som du med fordel kan lære at anvende korrekt, hvis du gerne vil nå helt til tops.

Hvad er fordelene ved at annoncere på Instagram?

En af de måder, hvorpå Instagram adskiller sig fra Facebook, er, at der findes tusindvis af personer, som har flere millioner følgere. Dette kan være kendte personer fra for eksempel tv, men det er i høj grad også personer, som er blevet kendt igennem Instagram.

Disse personer har muligheder for at tjene penge ved at annoncere og stå inde for forskellige produkter eller emner. Og det kan du udnytte.

Hvis du sælger bikinier på en webshop, ville det så ikke være ret lækkert, hvis du lige havde en dansk bikinimodel med 200.000 følgere til at lægge billeder op med dine bikinier? På denne måde kan du nemlig nå ud til en meget stor målgruppe gennem denne ene ambassadør.

LinkedIn adskiller sig fra de andre medier

Nu har vi talt en masse om fordele ved Facebook og Instagram, men der findes et medie, som har noget, som ingen af de andre sociale medier har.

LinkedIn har nemlig en meget professionel baseret brugerplatform. Dette er det største professionelle medie i hele verden. Derfor er det også muligt at 25% af danskere anvender dette medie, da mange anvender det til at fremme deres karriere.

Så hvis du har en målgruppe, som i høj grad er fyldt ud af erhvervsdrivende, selvstændige og lignende, så er dette medie uden tvivl noget, som du skal prøve.
Her har du også mulighed for at ramme specifikke målgrupper baseret på for eksempel arbejdsgiver, titel, antal års erfaring og meget andet.

Så hvis du gerne vil annoncere og blive synlig for virksomheder, så er dette muligvis løsningen for dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *