Implementer den digitale transformation til din kompetence-portefølje

Man kan vist godt postulere, at vi lever i en digital tidsalder. Digitaliseringen har været længe undervejs, men er aldrig gået hurtigere, end den gør i dag.

Dette skaber en masse udfordringer, men også en masse muligheder til dig, der vælger at investere i disse kompetencer og bruge dem i praksis. Vi giver dig en følgende nogle forslag til, hvilke digitale kompetencer, du bør investere i.

Forudsætninger og betingelser for tilegnelsen af de digitale kompetencer

Det kan godt være, at man har de bedste intentioner, men hvis forudsætningerne ikke er i orden, er det rigtig svært at forbedre sine digitale kompetencer.

Hertil er dit teknologiske udstyr selvfølgelig vigtigt. Hvis man skal lære en masse nye digitale processer og værktøjer at kende, nytter det selvfølgelig ikke noget, hvis tingene ikke fungerer.

Du skal derfor have en god computer og dertilhørende udstyr, der bare virker. Derudover bør du investere i et godt internet. Hvis det kan lade sig gøre, er et fibernet en rigtig god mulighed. Klik her hvis det lyder interessant, og du har fundet ud af, du bor et sted, hvor det rent faktisk er mulighed for at tilkoble fibernet.

Business intelligence

Business intelligence er et forholdsvis nyt område, hvor der virkelig er meget at hente. Hvis du virkelig begynder at dygtiggøre dig indenfor dette felt, har du rigtig gode muligheder for at gøre det til din levevej.

Til dem der ikke ved det, handler business intelligence om at analysere på digitale informationer og oplysninger til at forbedre og optimere dine operationelle og strategiske beslutninger.

Systemet der bruges hertil er komplekse, og du skal ikke regne med, det er kompetencer, du til fulde mestrer efter kort tid. Det er noget, du virkelig skal investere i.

Online marketing

Online marketing har været et kendt fænomen længe, men det gør det bestemt ikke mindre interessant. Der er rigtig gode muligheder for at skabe dig en karriere indenfor digital marketing. udviklingen går nemlig så hurtigt, at viden hurtigt bliver ubrugeligt. Det betyder, at det er nemmere for dig som ny i industrien af fange dem, der ved en masse nu.

Indenfor online marketing skal du først og fremmest vælge indenfor hvilken vertikal, du vil excellere. Best practice er selvfølgelig at kunne dem alle, men skal jo starte et sted.

Her vil det eksempelvis være en rigtig god ide at starte med Facebook. Selvom Facebook har eksisteret længe, er det først nu det rigtig begynder at blive aktuelt for annoncering i Danmark.

Der er mange muligheder indenfor Facebook, og det vil tage alt for lang tid at nævne og uddybe dem her. Dog skal det siges, at en af de rigtig gode ting ved Facebook er, at det mere eller mindre er et universelt værktøj. Det vil siges, at det stort set kan bruges til annoncering alle typer virksomheder, hvorfor det er et rigtig godt sted at starte.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *