Gode råd og tips til den digitale iværksætter

Man kan godt argumentere for, at den digitale iværksætter er en kombination af to tendenser i samfundet. Det ene er, at flere og flere vælger at prøve kræfter med iværksætteri, hvor den en anden er den massive digitale transformation, der hersker i dagens samfund.

Det er derfor en kombination, som mange gør sig i, og som der er gode muligheder indenfor. Selvom det er spændende at prøve kræfter med digital iværksætteri, er det hårdt arbejde. Det er bestemt ikke for alle. Hvis du stadig er interesseret, bør du læse videre i det følgende.

Forudsætninger og betingelser for dine digitale iværksætter

Inden du giver dig i kast med et så omfattende projekt, er der som minimum nogle forudsætninger og betingelser, som du skal overholde.

Som digital iværksætter er diverse teknologiske apparater din bedste ven. Det nytter derfor ikke noget, at du går ned på udstyr hertil. Din computer og det dertilhørende udstyr skal meget gerne være af topkvalitet, så det er noget du altid kan regne med virker.

Hvis din computer er din bedste ven, er din telefon familie. Man er virkelig i en uheldig situation, hvis den går hen og går i stykker, og du derved mister alt data på den. Hvis du for eksempel har en iPhone 7, er det rigtig vigtigt, at du får skaffet dig et iPhone 7 cover. Ved at klikke her bliver du præsenteret for et godt udvalg af disse.

Dygtiggør dig indenfor Facebook

Det lyder måske mærkeligt, men selvom Facebook har eksisteret længe, er det kun indenfor de seneste par år, at det er blevet rigtig interessant som annonceringsplatform.

En af de mange gode ting ved Facebook er, at den er meget universel. Du kan bruge den uanset hvilken type virksomhed, du driver. En rigtig god ting ved Facebook er antallet af brugere. Med lige knap 2 milliarder brugere, har du gennem Facebook adgang til vanvittigt mange personlige oplysninger, som du kan benytte dig af, når du skal målrette dine annoncer.

I forhold til annonceringsmuligheder kan du vælge den helt klassiske push-annonce. Dette format er sjældent det, der skaffer den højeste konverteringsrate, men det er rigtig effektivt, hvis du har formået at indsnævre og præcisere din målgruppe.

Hvis du skal op og have en højere konverteringsrate, er det en god ide at benytte sig af retargeting. Det gode ved retargeting er, at det kun er dem, der tidligere har vist interesse for dine produkter, der får vist dine annoncer. Det vil sige, at dine annoncer pludselig bliver super relevante for modtagerne.

De bliver endnu mere relevante, hvis du går skridtet videre og benytter dig af dynamisk retargeting. Med dynamisk retargeting ser dem der tidligere har vist interesse ikke bare dine annoncer af dine produkter, men annoncer af de produkter, de har vist mest interesse i.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *